Elke maandag zet ik voortaan het voor mij belangrijkste nieuws op het gebied van social media, mobile en online marketing op een rij. Deze eerste keer: Facebook maakt het opzetten van pagina’s een stuk inzichtelijker, betalen met tweets, brand je tweets met MarketMeSuite, Hyperalerts: alerts ontvangen op Facebook en bedrijven hebben behoefte aan onderzoek naar effectiviteit social media.
Facebook maakt pagina’s aanmaken inzichtelijker.
Een pagina aanmaken op Facebook was nogal onduidelijk voorheen. Vanaf vorige week is het veel makkelijker om te kiezen wat voor pagina je aan wil maken op Facebook. Het is nu mogelijk om te kiezen uit 6 typen pagina’s en daarnaast een veel gespecifieerdere categoriestructuur. Meer lezen?
Betalen met tweets
Een nieuw businessmodel: Je ziet steeds meer bedrijven die hun service aanbieden in ruil voor een tweet. ‘Pay by tweet’ is hot en werkt, want gebruikers vinden het niet erg om reclame te maken voor een dienst die ze uitproberen. Met deze strategie vraag je nieuwe gebruikers waardevolle reclame te maken voor je dienst. In ruil daarvoor mogen ze verder gratis gebruik maken van je dienst. Zeker in opstartfase van een dienst of bedrijf een slimme strategie, want: een kleine moeite voor de gebruikers en gratis reclame voor jou. Weten hoe? Lees meer.
MarketMeSuite: Brand je tweets
Met de dienst MarketMeSuite is het mogelijk om je tweets te branden. Onder je tweets staat dan niet langer ‘via web’ of ‘via Hootsuite’ maar bijvoorbeeld ‘via TU/e’. Geweldige tool, makkelijk in te stellen, maar helaas niet gratis. Prijskaartje: 6 dollar per maand of 30 dollar per jaar. Lees meer.
Deze dienst is wel gratis en ontzettend handig. Je hoeft niet meer elke keer naar je Facebookpagina te gaan om te zien of er nieuwe reacties zijn of nieuwe vrienden, maar krijgt een mailtje zodra er iets verandert op je pagina. Superhandige managementtool! Lees meer.
Bedrijven hebben behoefte aan onderzoek naar effectiviteit social media
Hoewel tweederde van de Nederlandse organisaties actief is met social media, vindt 44 procent het moeilijk om de waarde ervan in te schatten voor hun organisatie. De effectiviteit ervan meten, ziet 31 procent van de respondenten als belangrijke uitdaging. Dit blijkt uit onderzoek naar het gebruik van social media door organisaties, dat is uitgevoerd door SAS, Accenture en Platform Innovatie in Marketing (PIM). Uit het onderzoek komt ook naar voren dat ruim tachtig procent van de respondenten geen bedrijfsbrede social media strategie heeft. De ondervraagde bedrijven zijn vooral bezig met zenden en volgen. Ze gaan nog maar in beperkte mate interactie aan met hun doelgroep. Veertig procent van de respondenten wil via social media gegenereerde gegevens integreren met andere marketingtools. Op dit moment is pas 7 procent hiermee bezig. Meer lezen.
MarketMeSuite is ook iets wat jezelf gratis kunt doen met bv twittertools for WP, gewoon een tip 😉
@Arvid Twittertools van WordPress? Dat ga ik uitzoeken!
Keep up the good work 🙂 Interessante post!
@Arvid Twittertools is idd handig voor branden van tweets die je plaats nav WordPress posts. MarketMeSuite werkt voor alle tweets.
Ik ben een tijdje niet op je blog geweest, maar ik zie dat je helemaal into de social media bent gegaan. Leuk! Goede ontwikkeling. Ik ga de rest van je blogjes ook even bijlezen.