Ook deze week heb ik op Frankwatching het laatste social media nieuws voor je op een rij gezet. Dit keer: Facebook likes lucratiever dan tweets, vragen stellen aan je vrienden met Facebook questions en het gebruik van Twitter voor crisiscommunicatie…
Facebook likes lucratiever dan tweets
De Amerikaanse website Eventbrite, een registratiedienst voor evenementen, maakte onlangs bekend hoeveel sales tweets en Facebook likes nu werkelijk opbrengen. De website analyseerde data van 12 weken en concludeerde daaruit dat een tweet $0,80 en een Facebook like $1.34 opbrengt qua ticket sales.
Daarnaast bleek dat mensen eerder geneigd zijn om informatie over evenementen te delen via Facebook dan via Twitter. Natuurlijk heeft dit ook te maken met het feit dat veel meer mensen (wereldwijd) Facebook gebruiken dan Twitter. Tot slot bleek dat maar een klein percentage van de bezoekers een evenement deelt via een sociaal netwerk: 1% van de totale bezoekers en 10% van de bezoekers die daadwerkelijk een ticket kochten. Lees meer op de blog van Eventbrite.
Lees de rest van het artikel op Frankwatching.
Heeft denk ik ook te maken met het feit dat mensen sneller iets liken dan een retweet doen. Ik mis op twitter iets waarbij ik kan aangeven dat ik die tweet interessant vind zonder deze gelijk te retweeten, zoals een like voor tweets. Vorig jaar al eens geopperd.
Ik retweet wel maar ik merk dat ik sneller iets like.
Dat mis ik ook! Maar het gaat dus niet alleen over of je iets sneller liket of tweet, maar hoeveel mensen dat dan lezen. Als ik iets wil delen met mijn ‘echte’ vrienden, dan moet ik wel naar Facebook. Slechts een klein percentage van mijn real life friends twittert…
Dat heb ik ook, vrienden van me hebben eerder facebook als twitter, en ikzelf gebruik dan geen twitter, dus ik retweet nooit. Wel apart hoe ze kunnen uitzoeken precies of een like nou meer waard is als een tweet, ik vraag me af hoe ze dat hebben gedaan.