Een goed whitepaper schrijven, hoe doe je dat? [stappenplan]
Leads verzamelen & thought leadership claimen? In deze blog lees je hoe je in 7 stappen een succesvol whitepaper kunt schrijven.
Leads verzamelen & thought leadership claimen? In deze blog lees je hoe je in 7 stappen een succesvol whitepaper kunt schrijven.
Titels boven je blog of artikel, ze zijn zo verrekte belangrijk. Mensen zijn – naast visuele kijkers – kopppensnellers. Als de kop goed is, dan klik je. Het web staat bol van de tips voor zoekmachinevriendelijke titels (denk: het belangrijkste woord voorop, een getal in de titel etc.). Maar wie ooit dit artikel op De Speld heeft gelezen, weet dat te veel van die standaardtitels je lezers gaan vervelen. Hoe hou je je koppen dan kek (en origineel)?
Als serial blogger hou ik de ontwikkelingen in de blogosphere nauwlettend in de gaten. Soms gebeurt er maanden niks noemenswaardigs, maar de laatste weken buzzt de blogwereld voor mijn gevoel weer volop. In dit artikel 3 nieuwe ontwikkelingen die elke blogger zeker in de gaten zou moeten houden.
Er is bijna niks dat ik leuker vind, dan het web afspeuren naar nieuwe content formats die écht werken. En dit is er zo eentje. Ik ontdekte ‘m op de Facebookpagina van de Cosmopolitan. Elke keer weer kwamen er updates langs van het tijdschriftin mijn nieuwsoverzicht, die me haast dwongen om op de link te […]
Ik zag laatst bovenstaand filmpje van Amerikaanse tv show host Jimmy Fallon met alleskunner Justin Timberlake. Behalve dat het fragment heerlijk droog, komisch en hilarisch is – zoals we van Fallon gewend zijn – was het voor mij ook wel confronterend. Want ook ik maak me schuldig aan het gebruik van onzinnige hashtags. En teveel hashtags. Met name op Instagram, waar het steevast fijne ♥’s oplevert. En nieuwe volgers. And don’t we love followers and likes?
Contentstrategie is mijn favoriete buzzword van ’t moment. Ik lees er veel over, ik schrijf er zo nu en dan over, ik verdiep me er met veel plezier in. En tijdens die verdiepingsslag, ben ik een aantal fijne artikelen & boeken tegengekomen die ik je niet wil onthouden. Hieronder daarom mijn lijstje (dat overigens nooit […]
In 2014 is voor de vijfde keer het grootste longitudinale onderzoek van Nederland naar Social Media uitgevoerd. Een totaal van 15.179 respondenten hebben dit jaar deelgenomen, dat is niet niks! Jarno Duursma wees me eerder vandaag op de uitkomsten van dit vijfde social media onderzoek. In deze blog zet ik de belangrijkste resultaten, cijfers en nieuwsfeitjes op een rij.
Je nieuwsbrieven, je Facebook-pagina, Twitter-account, Pinterest-profiel, SlideShare, website, blog, whitepapers… Welke content plaats je waar? En wanneer? En hoe zorg je dat al die kanalen elkaar versterken? Hoe groter je organisatie en/of hoe meer content je maakt, hoe harder je het nodig hebt: duidelijk overzicht. Het is bijna niet mogelijk om succes te hebben met je content marketing, zonder een goede contentkalender.
Regelmatig lees ik vol verbazing de reacties op Facebook onder statusupdates met foto’s van veelal populaire pagina’s. Foto’s die een politiek gevoelig onderwerp aansnijden. Of een moreel taboe. Of gewoon iets grappigs. Mensen schelden elkaar de huid vol, maken elkaar voor van alles en nog wat uit. Mensen zijn racistisch, bot, gevoelloos en tactloos. De negativiteit druipt er vanaf. Misselijk word ik er soms van.
Geld verdienen met je blog, stiekem droomt iedere blogger ervan, toch? Een beetje schrijven voor je plezier en er dan ook nog slapend rijk mee worden. De kans dat je er van kan leven (of nog beter: miljonair van wordt), is natuurlijk erg klein, maar toch kun je meestal op een vrij laagdrempelige manier wat zakcentjes verdienen met je blog. Zeker als je een mooie niche en/of interessante bezoekersaantallen hebt.
TRAINING
‘Bloggen voor je bedrijf’
Locatie: Eindhoven
Datum: 7 augustus
Duur: hele dag
Vrij: nog 2 plekken
TRAINING
‘Bloggen voor je bedrijf’
Datum: 18 september
Locatie: Eindhoven
Duur: hele dag
Vrij: VOL!!
Meer informatie >>