Workshop Zakelijk Bloggen
Dat zakelijk bloggen een uitstekende manier is om je kennis te delen, expertise te laten zien en beter gevonden te worden door potentiële klanten, wist je vast al. Grote kans dat je daarom op zoek bent naar een workshop. Omdat je zelf wil leren betere teksten te schrijven voor je bedrijf. Of omdat je iemand zoekt die jouw collega’s of relaties de ins & outs van zakelijk schrijven en inhoudelijk bloggen kan bijbrengen. Die heb je gevonden!
Wat leer je tijdens deze workshop?
Je hoeft geen goede schrijver te zijn om een interessante en goedgelezen zakelijke blog te kunnen maken! Bovendien kost het helemaal niet zoveel tijd, als je weet hoe je het slim aanpakt. Tijdens de ‘Workshop Zakelijk Bloggen’ maak je diverse schrijfopdrachten en een schrijfplan voor één of meerdere blogs. Als je wil, pas ik de workshop zakelijk bloggen inhoudelijk volledig aan op je wensen. Leervragen die vaak de revue passeren:
- Waar moet een goede blog aan voldoen?
- Hoe schrijf je creatieve, inhoudelijke blogs die niet saai en goed leesbaar zijn?
- Hoe maak je een interessant artikel van saaie of wetenschappelijke informatie?
- Hoe geef je zakelijke teksten een persoonlijke noot?
- Hoe verzin je een goede titel voor je blog of artikel?
- Hoe bouw je een blog op?
- Hoe kan een schrijfplan je helpen bij het schrijven van je blogs?
- Welke blogvormen (denk aan interviews of tiplijstjes) zijn er en hoe pas je ze slim toe?
- Hoe kom je aan ideeën en hoe kies je goede onderwerpen voor je blogs?
- Wat doe je met social media om je blogs te promoten?
- Wat is een contentkalender en hoe werk je ermee?
Jouw zakelijke blogproces in 5 stappen
In vijf stappen gaan we aan de slag met het ontwikkelen van een uniek zakelijk blogproces voor iedere deelnemer. In de eerste fase zetten we een blogstrategie op poten. We gaan o.a. samen op zoek naar de onderwerpen waar je het beste over kunt bloggen. In de volgende fases komen onder andere het bedenken van concrete blogonderwerpen, het kaderen van een blog, het bedenken van krachtige titels en social media aan bod.
Voor iedere fase in het proces maak je in het digitale werkboek een aantal praktische opdrachten. Zo oefenen we bijvoorbeeld met twee verschillende technieken om blogonderwerpen te bedenken. Daarnaast maakt iedere deelnemer een gedetailleerd schrijfplan voor zijn of haar eerste inhoudelijke blogartikel. Aan het einde van de workshop heb je een zakelijke blogmethode geleerd die je steeds opnieuw kunt toepassen. Niet alleen voor jezelf, maar bijvoorbeeld ook voor opdrachtgevers, met collega’s en voor je werkgever.
Voor wie is deze workshop geschikt?
Deze workshop is perfect voor iedereen die – voor een eigen bedrijf of voor de organisatie waar hij werkt – kennis, ervaring en expertise wil gaan delen in de vorm van blogs of thema-artikelen. Je hoeft geen ervaring te hebben met schrijven of bloggen om deel te kunnen nemen aan de training, maar het mag natuurlijk wel!
In company workshop Zakelijk Bloggen
Wil je jouw medewerkers of collega’s trainen op het gebied van zakelijk bloggen? Ik kom graag bij je langs voor een praktische training. Ik bied twee varianten aan: een workshop voor alle niveaus, en een blogworkshop voor gevorderden. Beide incompany blogworkshops zijn mogelijk vanaf 3 deelnemers en volledig aan te passen aan jouw wensen.
Workshop Zakelijk Bloggen (open inschrijving)
Een aantal keer per jaar organiseert Writeaholic een workshop bloggen voor zzp’ers & ondernemers in Eindhoven. Tijdens deze praktische workshop van vijf uur, leer je hoe je bloggen in kunt zetten om je bedrijf te promoten en meer klanten te werven.
Lees ook mijn blogs over zakelijk bloggen
- Afbeeldingen maken met tekst voor je blogposts
- Hét startpunt voor je zakelijke blog = een klantvraag
- Contentplanning: hoe maak je een contentkalender?
- Contentmatrix: zo kom je aan concrete onderwerpen voor je blog
- Het geheim van de nicheblog: hoe kies je een goede niche?
Meer weten over deze training?
Meer informatie of een vrijblijvende offerte ontvangen? Neem contact op met Saskia de Laat via saskia@writeaholic.nl of via het contactformulier.